Logo de l'organisme de formation

GAME MASTER CLASSES

Représentation de la formation : Design - Creating Playable Stories and Characters (Susan O'Connor)

Design - Creating Playable Stories and Characters (Susan O'Connor)

Formation présentielle
Accessible
Durée : 14 heures (2 jours)
Taux de satisfaction :
9,4/10
(8 avis)
Durée :14 heures (2 jours)
HT
Se préinscrire
Durée :14 heures (2 jours)
HT
Se préinscrire
Durée :14 heures (2 jours)
HT
Se préinscrire

Formation créée le 16/03/2023. Dernière mise à jour le 29/10/2024.

Version du programme : 1

Programme de la formation

Through hands-on, small-group, skill-building exercises, participants will learn and then apply best practices for every stage of story development. Participants will learn how to design a compelling premise; use story structure effectively; integrate story and design; balance player agency with story demands; create compelling characters; and write razor-sharp dialog. The class will also include an analysis of successful storytelling in games, using case studies and video examples from recent titles. This comprehensive master class offers experienced developers an opportunity to gain a deeper understanding of the art and craft of interactive storytelling.

Objectifs de la formation

  • Use story structure effectively
  • Integrate story and design
  • Create compelling characters

Profil des bénéficiaires

Pour qui
  • Intermediary and experienced writers, and any developers who have played a key role in developing a game’s narrative
Prérequis
  • Une expérience professionnelle dans le secteur du jeu vidéo

Contenu de la formation

  • - How to build a story around your player
  • - How to use the story stack
  • - How designers and writers can create a story together
  • - How to write a character for your game
  • - How to create a character for your team and your player
Équipe pédagogique

Susan has worked on over 25 projects, including award-winning titles in the BioShock, Far Cry and Tomb Raider franchises. Titles in her portfolio have sold over 30 million copies and generated over $500 million in sales. She is an adjunct professor at UT Austin, where she teaches a course on writing for games. She founded the Game Narrative Summit at GDC. Susan partners with studios, publishers, and writers to help teams ship great games with great stories. She is dedicated to supporting creatives in the games industry so that they can do their best work.

Suivi de l'exécution et évaluation des résultats
  • Feuilles de présence.
  • Questions orales ou écrites (QCM).
  • Mises en situation.
  • Formulaires d'évaluation de la formation.
Ressources techniques et pédagogiques
  • Accueil des apprenants dans une salle dédiée à la formation.
  • Documents supports de formation projetés.
  • Exposés théoriques
  • Etude de cas concrets
  • Quiz en salle
  • Mise à disposition en ligne de documents supports à la suite de la formation.

Qualité et satisfaction

Taux de satisfaction des apprenants et assiduité
Taux de satisfaction des apprenants
9,4/10
(8 avis)

Modalités de certification

Modalité d'obtention
  • Délivrance d'une attestation

Délai d'accès

1 semaine

Accessibilité

Pour les entreprises qui souhaitent une prise en charge par leur OPCO, l’inscription doit être réalisée au plus tard deux semaines avant le début de la formation pour respecter les délais d’instruction des OPCO. Dans les autres cas, les inscriptions peuvent être enregistrées jusqu’à 2 jours ouvrés avant le démarrage de la formation. Accessibilité personnes handicapées : Nous sommes à la disposition des personnes en situation de handicap pour évaluer avec elles les aménagements nécessaires pour qu’elles puissent suivre sereinement les formations proposées.