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GAME MASTER CLASSES

Représentation de la formation : Juin 2024 - Arts - The rigging that can evolve over time (Jose Antonio Martin Martin - Remedy Entertainment)

Juin 2024 - Arts - The rigging that can evolve over time (Jose Antonio Martin Martin - Remedy Entertainment)

Formation présentielle
Accessible
Durée : 7 heures (1 jour)
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Formation créée le 16/01/2024. Dernière mise à jour le 06/05/2024.

Version du programme : 1

Programme de la formation

Learn how rigging helps bring characters alive in AAA game productions. Here we will cover important tools to help rigging navigate production difficulties and help animation bring characters to live. We will cover some good practices about working with other departments and approaches to help streamline the work on rigs. June 10th 2024 in Paris - June 12th 2024 in Lyon

Objectifs de la formation

  • Where rigging stands in game development
  • How to interact with other departments and make sure upstream departments deliver rigging the correct models and downstream departments can trust the rigs we deliver
  • Tools and approaches that can speed up the rigging process whilst maintaining high fidelity, leaving time for polishing.

Profil des bénéficiaires

Pour qui
  • Technical Artists
  • Riggers
  • Animators
  • Modellers
  • Production and Coordinators
Prérequis
  • Rigging Knowledge – Can be any platform but we’ll talk mostly about Maya

Contenu de la formation

  • Introduction to Rigging in Game Development
  • Working with Stakeholders
    • Working with modelling
    • Working with Animation
    • Performance Capture
    • Developers
    • SemVer
    • Production tools
  • Version Control Systems
    • GIT
    • Perforce
  • The Rig is Not Enough
    • The rig on itself is missing features
    • How to work with animation on a Baseline Rig
    • How to work with animation on Custom Rigs
    • How to deal with non-backwards compatible changes on rigs
  • Modular Workflow and AutoRigs
    • Modular is the approach
    • Steps on a Modular Rigging System
    • Autorigs
    • Other tools
  • High Fidelity Digital Doubles
    • MetaHuman
    • Ziva
Équipe pédagogique

Jose Martin is a Character TD with 14+ years of experience, 10+ of them in VFX and 3+ years in the videogame industry working as Senior Rigger at Remedy Entertainment where he worked in the development of Alan Wake 2 as well as contributing to build the new character pipeline. Outside of game development he has been running rigging courses at platforms like CGMA, Vertex School and Domestika for the last 6 years, for students wanting to learn the basics or rigging and face rigging.

Capacité d'accueil

Entre 6 et 20 apprenants

Délai d'accès

2 semaines

Accessibilité

Pour les entreprises qui souhaitent une prise en charge par leur OPCO, l’inscription doit être réalisée au plus tard deux semaines avant le début de la formation pour respecter les délais d’instruction des OPCO. Dans les autres cas, les inscriptions peuvent être enregistrées jusqu’à 2 jours ouvrés avant le démarrage de la formation. Accessibilité : Nous sommes à la disposition des personnes en situation de handicap pour évaluer avec elles les aménagements nécessaires pour qu’elles puissent suivre sereinement les formations proposées.